Oud en Nieuw & Los Reyes Magos - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iballa Gutierrez Kwant - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw & Los Reyes Magos - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iballa Gutierrez Kwant - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw & Los Reyes Magos

Blijf op de hoogte en volg Iballa

06 Januari 2013 | Spanje, Madrid

Na 10 leuke dagen te hebben gehad in Nederland met vrienden en familie ging ik weer op weg naar Madrid. En aangezien het oudejaarsdag was kon ik niet wachten om weer terug te zijn in Madrid. Terwijl Layla en ik aan het wachten waren tot we het vliegtuig in konden begon een jongen tegen ons te praten die uit New York kwam, we hadden niet eens door dat de tijd zo snel was gegaan, jammer genoeg zat hij te ver van ons vandaan om met hem te kunnen praten. Eenmaal thuis te komen, moesten we ons omkleden en op weg naar het centrum zodat we 12 uur niet zouden missen. Dus daar stonden we dan als 2 Nederlandse meisjes in de regen onder een paraplu in Sol. Vlak nadat wij er stonden kwamen er 3 jongens achter ons staan die het wel leuk vonden om ons voor de gek te houden. Alleen wat we niet hadden verwacht was dat ze ons zouden helpen met aftellen zodat we onze druiven konden eten, we hoorden wel Otra, otra, maar ik dacht dat ze ons voor de gek hielden omdat verder ook niemand anders aan het eten was. En toen was het ineens 12 uur en keken Layla en ik elkaar aan van nou gelukkig Nieuwjaar haha. Het ging allemaal veelte snel dat we het niet door hadden, ook omdat er geen vuurwerk was. Jammer genoeg gingen de jongens achter ons snel weg toen er een Franse jongen op ons af kwam, waar we niets van snapten toen hij met ons praatte. Na 12 uur was de sfeer helemaal omgeslagen, mensen waren al dronken en agressief dus wij hebben onze kamergenoot opgezocht en gelukkig nieuw jaar gewenst, maar ook daarna zijn we snel naar huis gegaan omdat er allemaal vecht partijen waren.

Verder hebben we afgelopen week nog een planning gemaakt wat we nog allemaal willen gaan doen in onze laatste maand hier. We willen nog naar Segovia, een Zoo Aquarium en met een soort van lift door Madrid heen. Eigenlijk hebben we zoveel gepland voor de komende maand dat we bijna geen tijd voor ons zelf hebben. Ook hebben we fotoshoots gepland die we kunnen gebruiken voor school opdrachten, maar ook voor onze portfolio.

Vandaag is het een feestdag in heel Spanje, Namelijk Los Reyes Magos (de drie koningen). Gisteren was er een lange parade en vuurwerk. Layla en ik wilden graag dit mee maken dus daar gingen we, alleen Layla had niet verwacht dat het zo druk zou zijn ,dus natuurlijk kon ik weer niets zien. Gelukkig waren er ook grotere dingen die ik wel kon zien, en het vuurwerk heb ik meegemaakt. Dit was het mooiste vuurwerk dat ik ooit heb gezien, en je kon zien dat er veel geld aan is uit gegeven. Wat ik dan niet snap is dat dit feest eigenlijk nog belangrijker is dan de jaarwisseling, aangezien hier wel vuurwerk was. Layla en ik hadden gisteren echt het idee van ja nu is het nieuwe jaar pas echt begonnen en dat is eigenlijk raar aangezien het al de 5de was.

Wat de rest van de maand ons brengt, weten we natuurlijk niet. Wat ik wel hoop is dat we hier nog een hoop dingen gaan beleven in de laatste paar weken. We willen zoveel genieten als we nog kunnen en tegelijkertijd de dingen doen die we nog willen zien en moeten doen voor school en stage. Maar het idee dat ik hier nog maar een paar weken ben voelt ontzettend raar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iballa

Hola guapa's Vanaf 20 augustus woon ik voor 5 maanden in het mooie Madrid. Het is alsof er een hele nieuwe wereld open is gegaan, met alle grote gebouwen en de ninja turtle persoon die in het centrum van Madrid staat. Het is hier erg wennen, maar dat is allemaal de moeite waard. Het doel is om stage te lopen bij 1 van Europa's beste Fashion fotograferen. Via deze website kan je me wekelijks of misschien zelfs dagelijks volgen. Hasta luego !

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 7160

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Madrid 2012/2013

Landen bezocht: