Halloween en meer - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iballa Gutierrez Kwant - WaarBenJij.nu Halloween en meer - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Iballa Gutierrez Kwant - WaarBenJij.nu

Halloween en meer

Blijf op de hoogte en volg Iballa

01 November 2012 | Spanje, Madrid

Aangezien ik al iets van anderhalve week geen blog meer heb geplaatst, moet ik dat nu maar even doen. De laatste tijd doen we eigenlijk veel hetzelfde, stage, school en stappen. De dagen gaan zo snel om dat we soms niet eens meer weten wat we de vorige dag gedaan hebben. Ik begin elke dag meer van de stad te houden, van de mensen en de dingen die we zien. Elke keer als we mensen leren kennen en ons vragen hoelang we nog blijven zeggen we nog 3 maanden, en dan beseffen we meteen dat, dat niet lang meer is. Terwijl 3 maanden nog best lang lijkt is voor ons alsof we volgende week naar huis moeten haha.

Stage is niet wat er verwacht hadden eigenlijk, we hadden er meer van verwacht en gehoopt. We hoopten dat het nog zou veranderen ook omdat Javier ons van alles beloofd en dan uiteindelijk is dat niet het geval. Ook hebben we te horen gekregen dat hij tot eind november zijn studio heeft, daarna gaat hij studio's huren omdat dat goedkoper is. Dus dan hebben we geen plek meer waar we in een studio kunnen fotograferen. Wat de Spaanse lessen betreft, ik merk wel steeds meer dat de gaten in mijn hoofd minder worden dus daar ben ik blij om. Maar een heel gesprek voeren met iemand dat lukt totaal nog niet. De plekken in Madrid beginnen we nu wel te een beetje te zien, en hoe meer ik zie hoe meer ik me hier thuis voel en hoe meer ik wil blijven. Ik denk dat we dat beide wel hebben. Op elke Plaza staat wel een fontein of iets anders mooi. We hebben nog een heel lijstje wat we af willen gaan, zo willen we ook naar nog naar Toledo en Sogovia, wat iedereen ons aanraad. Toledo ziet er nog echt uit als een middeleeuws stadje en Segovia kan je ongeveer vergeleken met een klein Rome. Gelukkig zijn we hier nog 3 maanden om dit te gaan doen.

Layla en ik hebben de lekkerste paella gehad bij een vriend van ons thuis. Eigenlijk hadden we hele andere plannen, maarja zelfgemaakte paella sla je niet af natuurlijk. Het was een hele leuke middag, met Juan en zijn vrienden. We hebben een hoop gelachen en dingen gehoord over eilandjes die bij Griekenland horen. Ook hebben we nog dingen gehoord over Madrid en ze wilden dingen horen van Nederland.

Blijkbaar was Halloween hier heel belangrijk en werd het gevierd, gelukkig hoorden we dit op tijd zodat we plannen konden maken met vrienden. Wat alleen jammer is dat we vrienden gemaakt hebben die voor clubs werken en dus moesten werken. We hadden geen idee hoe we heen moesten gaan, uiteindelijk hebben we maar gekozen voor engel en duivel. Layla de engel, ik de duivel haha. Wat een gedoe om dat te kopen in die winkel, ik denk dat we daar wel een half uur gedaan over hebben zo druk was het. En toen was het gisteren Halloween, alleen Layla en ik waren zo laat thuis van Spaanse les dat we de tijd vergaten vanwege de metro, dus waren we gestrand bij onze overstap plek. En toen dachten we... Gelukkig waren er nog wat mensen aan het werk, jaaa om 2 uur in de nacht waren er nog mensen aan de weg of iets mee bezig. Dus toen gingen we de weg maar vragen aan hun, in het Spaans wat ons goed afging haha ! Na een halfuur lopen kwamen er dan eindelijk en konden we geen van onze vrienden vinden haha.. Uiteindelijk viel de avond een klein beetje tegen, maar sommige mensen waren wel grappig want dan maakten ze opmerkingen tegen me van je bent wel een goede duivel enzo.

Vandaag is het hier een feestdag, dus bijna iedereen is vrij. Deze feestdag houd in dat iedereen denkt aan mensen die overleden zijn en bloemen naar hun graf zou kunnen brengen als ze dat zouden willen. We hebben al wel gemerkt dat Spanje een hoop feestdagen heeft, en dan is ook echt iedereen vrij haha. Layla en ik kunnen niet wachten tot de kerstperiode begint hier, omdat overal lichtjes zijn en kerstmarktjes, we hebben zelfs ergens gelezen dat er op sommige plekken een ijsbaan is waar je kan schaatsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iballa

Hola guapa's Vanaf 20 augustus woon ik voor 5 maanden in het mooie Madrid. Het is alsof er een hele nieuwe wereld open is gegaan, met alle grote gebouwen en de ninja turtle persoon die in het centrum van Madrid staat. Het is hier erg wennen, maar dat is allemaal de moeite waard. Het doel is om stage te lopen bij 1 van Europa's beste Fashion fotograferen. Via deze website kan je me wekelijks of misschien zelfs dagelijks volgen. Hasta luego !

Actief sinds 01 Sept. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 7165

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Madrid 2012/2013

Landen bezocht: